lördag 7 december 2013

The Brilliance




Tyvärr har det varit dåligt med uppdateringar här på bloggen på sistone. Jag vill be om ursäkt för det. Tyvärr kan jag nog inte fortsättningsvis lova för att jag ska uppdatera varje vecka. Det är bättre att jag är ärlig med det än går med ständigt dåligt samvete.
För som ni säkert kan känna igen er i är jag just nu inne i en tid där det är fullt upp i princip hela tiden. Ni vet stunder i livet där man måste lägga i en extra växel. Och i allt det ska man lyckas prioritera rätt. Där tycker jag nog att det är som svårast. Att prioritera sin tid. Tid på jobbet, tid med sitt/sina barn, tid med vänner, tid med make/maka, tid för sig själv. Och inte minst, tid med sin skapare. 

Kan du ibland sakna den nära gemenskapen med Gud? Det gör jag! Jag vet att han alltid är med mig, men den där stunden där man inte behöver tänka på något annat, utan det är bara du och Gud.

När jag ser tillbaka över de inlägg jag gjort här på bloggen har ganska många handlat om just att dra sig nära Gud. Det kanske speglar mitt liv just nu. En längtan efter mer tid i stillhet. 

Och ikväll så tänker jag skriva om ytterligare ett sådant band som bland annat skapar musik för stunder med Jesus. Stilla, melodisk, djupgående och vacker musik. The Brilliance. De har släppt ett album som heter "Cavetime: A worship experience". Vilket är ett ganska talande namn för all deras musik. Vikten läggs inte vid det musikaliska, trots att musiken i sig är vacker. Utan vikten läggs vid att låta Gud rannsaka hjärtat, en sann tillbedjan. 

För mig är musiken viktig när jag stillar mig inför Gud. Och The Brilliance är ett av de band jag gärna spelar och jag hoppas att de också kan få leda dig fram till tronen. 



Må väl och på återseende!

- M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar