söndag 5 januari 2014

Manafest

Som de flesta av er andra har också denna julen/nyåret ökat omfånget kring midjan. För en del av oss gör inte detta allt för mycket medan andra upplever en stark kallelse till gymmet. Jag själv har tagit en månads (!)
paus från gymmet och skulle verkligen behöva komma igång igen.

Så när vi väl är där och svettas gör vi det allt som oftast till peppande musik. För mig är musiken det som skapar drivet och kraften i min träning, speciellt när jag tränar i pass. Så som du kanske kan gissa nu är detta inläggets artist perfekt träningsmusik. Hiphop/rock som gör att du får det perfekta drivet, den där explosiva styrkan som är en förutsättning för att orka hela timmen ut.

Han heter Chris Greenwood men går under scennamnet Manafest. Född 1979 och kommer från Canada. Han har slagit igenom internationellt och har ganska liknande musik som Linkin Park och P.O.D.
Manafest sjunger mycket om sitt liv och vad han gått igenom, hans förhoppning är att andra ska kunna hämta tröst och styrka i hans musik. Hans tydliga budskap är helt enkelt "ge inte upp". Vilket inte är helt fel, vare sig det gäller vår träning eller vårt liv i övrigt.

Gud har lett in mig i en tid av extra mycket längtan efter att få tag på ännu mer av honom. Därför har jag helt tappat intresset att fylla mig med musik som fyller mig med orenhet, våld, begär och mörker. För faktiskt, om vi lyssnar på den mesta musiken som spelas så handlar det om att fylla begären i vårat eget ego. Helt tvärt mot Guds vilja med våra liv!
Detta innebär dock inte ett liv helt utan musik utan ett ännu större sökande efter livgivande musik för livets alla tillfällen. Min förhoppning är att Manafest kan få vara sådan musik, som fyller en funktion i ditt liv. Som puttar bort skräpet och istället kan fylla dig med hopp när du svettas.

Så heja oss alla när vi lyfter våra vikter, trampar på cykeln eller hoppar runt i våra pass!



- M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar