måndag 19 augusti 2013

Michael Ketterer

Idag kommer ett senare inlägg än vanligt vilket har orsakats av det typiska semestersyndromet att man glömmer veckodagarna. Jag har alltså först nu en sen men välförtjänt semester. De flesta av er andra har väl börjat jobba eller plugga nu. Tillbaka till de stadiga och kanske något efterlängtade rutinerna? 

Den tidiga hösten är nog min favoritårstid. Det härligt med att komma in i rutiner, den friska luften och kanske känslan av att något nytt stundar. Till detta behöver du självklart ett härligt album att lyssna på. Jag ska därför idag tipsa dig om Michael Ketterer och hans album Love/War/Solar System från 2011. Precis som med Harald Høidahl finns det mycket sparsamt med information om dagens stjärna. Vad jag med säkerhet vet är att han skapat ett härligt, livfullt och spännande album. Han låter Gud vara fokuset i musiken och det är tydligt att Guds kärlek fått vara inspirationen till sångerna. Som med de flesta andra som skapar musik är det svårt att sätta in musiken i ett genrefack. Men för att precisera något skulle jag väl säga att Michael Ketterer skapar musik som rör sig inom soul, funk och pop. När jag hörde honom för första gången så tänkte jag direkt på Erik Gadd. Men därom tvista de lärda då min man sa att det inte fanns någon tillstymmelse till likheter. Du får helt enkelt avgöra själv. Men musiken är skön och jag skulle säga något peppande. Vilket vi alla kan behöva då och då, musik som ger en liten knuff att komma igång och som ger oss en positiv Gudsälskande start på hösten. 

Min absoluta favorit är låten "keep on burning". Det är också den som du kan höra i youtubeklippet. 



Jag hoppas att Michael Ketterer kan få bidra med energi och glädje till din nystart denna hösten.

So long!

- M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar