måndag 2 september 2013

Månadens album september

Kära läsare, jag har idag börjat på nytt jobb. Och som du säkert vet är de första dagarna alltid lite av korvstoppning. När all information snurrade i huvudet ställde jag mig frågan om jag verkligen är rätt kvinna för jobbet. Men så påminner den Helige Ande mig om att allt förmår jag i honom som ger mig kraft.
Så när dagen nått sitt slut och jag känner mig välförtjänt av vila blev jag så glad över att få lyssna på albumet jag skriver om idag.

Som bekant är det den första måndagen denna månaden vilket innebär att jag idag skriver om ett album, utvalt av Premier som du kan tävla om. Denna månadens album är "Underbara dagar", Micke Fhinns nysläppta album. För er som känner till honom och lyssnat på honom är detta album efterlängtat då hans förra album släpptes 2005. Men den som väntar på något gott...

För albumet "Underbara dagar" är som balsam för själen. Musiken är melodisk och behaglig, alldeles perfekt när du behöver koppla av tankarna och vila. Texterna har sin grund i det alldagliga vardagslivet vi alla lever, men har sin blick på det himmelska. Vilket gör att vi kan känna igen oss i sången, samtidigt som det är en påminnelse för oss att flytta vårt fokus till vår allsmäktige Gud. 

För hur enkelt är det egentligen inte att de vardagliga göromålen kommer mellan oss och vår relation till Gud? Ibland glömmer vi vad som har evighetsvärde och vad som verkligen betyder något. Albumet "Underbara dagar" kan den här hösten bli en påminnelse för dig att stanna upp och låta den Helige Ande få vara med dig, varje steg, varje andetag. För det som verkligen betyder något är ju att få vara nära vår Gud och Fader. Vilket också Micke Fhinn sjunger om i låten "All We Need is You". 

För dig som inte hört talas om Micke Fhinn kan jag kort berätta att han är en av de främsta svenska kristna låtskrivarna. Han har bland annat skrivit låten "Allt som du har sagt". Han har också lett lovsången i Vinyardrörelsen tillsammans med sin fru Åsa Fhinn. Vi hör också Åsas ljuva stämma i några av låtarna på dagens album. 

Albumet "Underbara dagar" är helt klart inte ett album som du vill missa. Du har nu chansen att tävla om det på Premiers hemsida eller genom att klicka här. Allt du behöver göra är att svara på några enkla frågor. 

Om du istället vill lyssna på albumet så snart det går kan du köpa det genom att klicka här.



Lycka till!

- M

ps. jag måste också få be om ursäkt då jag i förra inlägget skrev ett citat av "nästa veckas artist", vilket inte var Micke Fhinn utan helt enkelt nästa veckas stjärna. Tack för visat överseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar