tisdag 8 oktober 2013

Månadens album - Oktober

Kära musikintresserade, idag ska jag skriva om oktober månads album som ni kan tävla om på Premier!
Denna gången är det en skiva som skiljer sig från tidigare album ni kunnat tävla om. Det är lite yngre artister, ett lite popigare och mer elektroniskt sound. De blandar pop med svensk rap. Jag skriver såklart om Hansam.

Hansam startade som ett skolprojekt, och då kunde de inte veta att det skulle göra en sådan succé. För lyckas har de gjort kan man minst sagt säga. De har ett välbokat spelschema och blivit ett fenomen på den kristna musikscenen. Hansam består av hela 9 personer med endast en kvinna, alla från Örebro. 24e maj i år släppte de singeln "Visa vägen" som åkte rakt upp på Itunes toppsingellista.

Jag kan inte påstå att jag spelat Hansam speciellt mycket själv, men jag har ju självklart lyssnat mer koncentrerat på dem inför kvällens blogginlägg. Om du frågar mig skulle jag säga att deras musik är mer riktad till den yngre publiken, speciellt med tanke på deras popiga flirt med hiphopen.
Jag kan däremot inte säga att man så självklart förstår att Hansam är ett band med kristna framtoningar utifrån alla deras låtar. Jag har istället förstått att många av deras texter handlar om kärlek och annat som hör livet till. Vilket också är viktigt att lyfta fram.

Tyvärr är det ju så i vår tids Sverige att kärleken degraderats. Trofasthet och renhet är begrepp som man inte ens nämner i samma mening som ordet kärlek. Därför uppmuntrar jag fler kristna artister att sjunga om detta mycket välsjunga tema. Våra kristna tonåringar och unga vuxna behöver förebilder som står upp för det rätta, Guds ord och sanningen.



Albumet du har chans att vinna är deras nysläppta debutalbum "#TILLBAKAIGEN". Du kan tävla om det genom att klicka här, eller så kan du köpa det genom att klicka här.

Önskar dig lycka till i tävlingen!

- M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar