måndag 21 oktober 2013

Pas Neos

Kära vänner, snart är hösten över och vintern står för dörren. Såhär mitt i hösten är det lätt att dagarna flyter lite in i varandra, speciellt när mörkret börjar dominera dagens timmar. Vad jag lyssnar på följer vädret
ganska bra. Så idag tänkte jag dela med mig av Pas Neos, som skapar musik som, enligt mig, följer senhöstens humör ganska bra. Det är en något dov musik, jag tänker mig att om musik kunde väga skulle den här musiken väga lite tyngre, och om musik hade färger skulle deras musik gå i mörka toner av blått, grönt, lila och brunt. I vilket fall så är det vacker musik som ger mina öron vila.

Pas Neos är lite av en blandning mellan Bon Iver och MGMT. Indie elektronisk pop musik med många instrument men där stor vikt ligger vid texten. Deras texter är aktuella men fyllda med bibelord som ger oss en vitamininjektion i anden såhär på hösten.

Bandet verkar vara något blygsamma då det inte finns mycket skrivet om dem. Men det är en duo och de är publicerade av Forerunner. Forerunner har skapats ur International House of Prayer of Kansas City. Alla artister som de publicerar har varit eller är ledare i lovsången där, vilket innebär att de spenderad timmar i bönerum med den allsmäktige.



Jag vill också passa på och uppmana dig att vara med och påverka musiken på premier! Anmäl dig till musikpanelen på www.premierradio.se så får du vara med och rösta på ett urval av låtar. På så sätt vet vi vad du vill höra mer av!

Ha en välsignad vecka!

- M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar