tisdag 19 november 2013

Månadens album november

Äntligen kan jag skriva ett inlägg. Precis så som livet säkert är för dig ibland är livet väldigt mycket just nu för mig. Mitt i heltidsjobb, träning, roll som mamma och fru, tid för sig själv, resa för att predika har vi alla i familjen fått vår beskärda del av höstförkylning. Tyvärr har det gjort att bloggen fått stå åt sidan.

Men ikväll hade jag laddat för att skriva om månadens album hos Premier, men min trogna dator har en gång för alla dragit sitt sista strå till stacken.
Jag ska göra vad jag kan för att ge en sådan rättvis bild av albumet, utan att egentligen kunna lyssna på den i skrivandets stund då jag sitter på en väns dator som inte har skivan.

Jag har däremot lyssnat på albumet tidigare, "Över allt" med Martin Börjesson och Johan Åsgärde. Och jag kan verkligen säga att det är musik som passade bra in i mitt lite stressiga liv på sistone. Albumet är en samling lovsånger, en del är nya, en del är nya svenska översättningar. Lovsång som du känner igen men ändå med en ny touch. Lovsång som inte blir alltför skramlig, vilket har gjort att jag gärna lyssnat på dem när jag suttit på kontoret på jobbet.

Efter vad jag läst när jag surfat på nätet förstår jag att Martin och Johan är erfarna lovsångare som gärna inspirerar andra att lovsjunga Gud. Alltid härligt med personer som lägger ner passion och hjärta i det dem gör. Ofta märks ju också det på att slutprodukten blir väl genomarbetad.

Du kan tävla om albumet genom att klicka här.

Lycka till!

Jag hoppas att vi så snart som möjligt får tag på en ny dator så att jag kan komma tillbaka i rutinen här på bloggen.

Tills nästa gång önskar jag dig Guds rika välsignelse.

- M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar